Yet another fabulous day in Åre

Sol-halo vid första liften imorse

Dag 3 har verkligen varit magisk men kall. Strålande sol även idag, måste säga att vi har haft extrem tur! Att det var så kallt idag (-20 nere i byn och cirka -10 på toppen) gjorde att det knappt var några alls i backen, mycket uppskattat! Vi tog även en hurtig promenad upp till Åreskutans topplatå för lite offpiståkning.

Vacker utsikt från toppen!

True gentleman

Kämpig bestigning, men som tur var hade jag iaf en gentleman med mig som bar skidorna! Ser ni de två små människorna på bilden precis under månen!? Dit plus längre gick vi...

Buustamon, fjällets bästa restaurang

Vi åt en gudomlig sen lunch på mysigaste Buustamon vid 14:45 så vi slapp missa åktid i backen, se bilden ovan! Det är dessutom tydligen studentveckan här nu så efter vi åkt klart begav vi oss på afterski på Bygget, väldigt kul!!! Hörs imorgon!

Magisk dag i Åre

Dag två i Åre har varit om inte ännu mer magisk och lyckad! Vädret har varit kanon, ganska kallt men solen har lyst hela dagen! Åreskutan var öppen och vi har åkt och busat i högzonområdet hela dagen. Dagar som denna är det verkligen där man ska åka! Råkade vurpa i offpisten mellan backarna ner från Gondolen, men skönt att ha avverkat den punkten på the to do list!

Magisk utsikt

Härligt snötäcke på gondolens kabinhus!

Utsikt från Åreskutan

Delikat fika på Åre Ski Inn, ett måste!

David och Thomas, snabbare i backen än italienska alp-carabinieri!

När vi kom hem tog vi en uppfriskande bastu.

Sedan blev det ostfondue till middag!

Hitting the slopes - Åre Dag 1

Igårkväll tog jag nattåget upp till Åre, så nu är jag äntligen tillbaka, som jag längtat! Delade sovvagn med två supergulliga britter, en mamma med sin dotter. Vi hade verkligen hur trevligt som helst och gav dem massa tips på saker att göra i Åre innan det var dags att sova. Tåget anlände 07:45 imorse och blev hämtad vid stationen, lyx! Vi åkte upp till Åregården (Hotell Diplomat) för att börja dagen med en gedigen frukost!

Åregården, bästa frukosten i Åre!

Dream team!

Vi körde sedan bort till Björnen där Davids stuga ligger för att lämna min packning samt hämta ut min utrustning på Skistar. Har faktiskt i alla år hyrt utrustning, speciellt de senaste 10 åren då jag åkt i alperna. Det är så skönt att slippa släpa! Har alltid varit så otroligt nöjd med denna lösning då man dessutom alltid får det senaste samt kan välja om man är tex "avancerad" åkare.

Vi hade en riktigt härlig dag med helt ok väder, solen tittade fram ibland och det var kanske -5 grader vilket är hanterbart! De flesta backarna stänger 15 denna tid på året, så det blir inte lika långa skiddagar som senare på säsongen men det är ganska skönt att iaf ta det lite lugnt första dagen. Imorgonbitti ska vi hämta upp en vän som kommer vid 07:45 så vi ska ut i backen redan vid 8, så nu är det dags att sova! Vi hörs imorgon!